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Autor Thema: News und PR-Blabla  (Gelesen 16736 mal)

tombs

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Re: News und PR-Blabla
« Antwort #15 am: 19. Februar 2007, 10:16:31 »
also bis ca level 6 geht es im sauseschritt, ab da noch ne weile recht gut mit den quests. danach wird es langsamer. wie zippo schon sagte, hängt das natürlich schwer davon ab, ob man gleichlevelige 2-punkte mobs (also durchschnittsware) nimmt, oder 3-punkter und/oder höheres level bevorzugt. wie immer, haben die caster ne weile lang den vorteil, dass sie nicht(viel weniger) equipabhängig sind. dafür sterben sie regelmäßig, wenn der add auftaucht

Vernatiger

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Re: News und PR-Blabla
« Antwort #16 am: 19. Februar 2007, 12:20:17 »
Ich werd es mir wohl Ende März nach erscheinen der lokalisierten Version anschaun. Sollte VG wie EQ übersetzt sein bin ich nach dem Freimonat aber wieder weg. Und wenn man auch als Casual Player nicht auf der Stelle tritt bleib ich vielleicht länger. Mal sehen wie sich die Rogue Klasse spielt...

Zippozipp

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Re: News und PR-Blabla
« Antwort #17 am: 19. Februar 2007, 12:34:20 »
Standard. Viel Schaden, wenig Einstecken, Gift, ausm Stealth raus pwnage-dmg, safe fall, Taschendiebstahl  etc.
Ist ne Mischung aus DAoC und WoW "Attentäterklasse" mit ein paar Extras.

Zidahya

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Re: News und PR-Blabla
« Antwort #18 am: 20. Februar 2007, 21:36:59 »
Hab die Erfahrung gemacht das reines Mobskloppen gar nix bringt. Mit Quests hingegen fliege ich geradezu gen Level 10. -.-

heretik

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Re: News und PR-Blabla
« Antwort #19 am: 31. März 2007, 12:49:11 »
http://www.silkyvenom.com/forums/showthread.php?t=17663

Wie es einer ein paar Posts weiter unten schreibt: EQ2, ick hör dir trapsen. SOE leistet ja ganze Arbeit, aus der ursprünglichen Vision (c) und den Eigenheiten von Vanguard den nun schon zweiten WoW-Klon im Angebot zu schmieden.
Ah, right. Druid. Ne'er mind, then.

Neranja

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Re: News und PR-Blabla
« Antwort #20 am: 31. März 2007, 12:50:45 »
Ich hatte sowas befürchtet. Immerhin hatte das Spiel Potential...

Heretikeen

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Re: News und PR-Blabla
« Antwort #21 am: 12. Juni 2007, 00:53:54 »
News zur Zukunft von Vanguard:

http://vgplayers.station.sony.com/newsArchive.vm?id=134&section=News

Genau das, auf was alle mit angehaltenem Atem gewartet haben.

tombs

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Re: News und PR-Blabla
« Antwort #22 am: 12. Juni 2007, 00:56:56 »
copy mal den text, dein verlinkung bringt nur ne werbung für sony's neuen animationfilm. vermutlich als alternativprogramm für nicht auf der seite eingeloggte gäste

Avion Lore

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Re: News und PR-Blabla
« Antwort #23 am: 12. Juni 2007, 01:13:53 »
hehe, der Link stimmt schon. Das ist keine Werbung, sondern tatsächlich eine News auf der offiziellen Vanguard SOE Seite. Was könnte es auch wichtigeres geben, als die Vanguard Spieler über so wichtige Ereignisse wie einen neuen Sony Pictures Film zu informieren?  :damnyou:

Skeltem

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Re: News und PR-Blabla
« Antwort #24 am: 12. Juni 2007, 10:48:46 »
tombs hat den Witz nicht verstanden  :auslach:

Neranja

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Re: News und PR-Blabla
« Antwort #25 am: 12. Juni 2007, 11:56:46 »
Das ist lustig und gleichzeitig doch auch irgendwie wieder traurig.
Außerdem lässt mich mein Schaf nicht mehr ran

Baumstumpf

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Re: News und PR-Blabla
« Antwort #26 am: 12. Juni 2007, 15:42:00 »
wann merkt man, das ein spiel am boden ist? spätestens dann, wenn das game nur noch als werbeplattform aufgebeuetet wird, weil es sonst zu nichts mehr taugt^^

Skeltem

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Re: News und PR-Blabla
« Antwort #27 am: 12. Juni 2007, 16:01:34 »
Dann müssten alle SOE Spiele am Boden sein, denn die Anzeige ist überall erschienen  ::)
Polemik ftl  :at_work1:

Neranja

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Re: News und PR-Blabla
« Antwort #28 am: 12. Juni 2007, 16:22:20 »
Polemik ftl  :at_work1:

Du solltest doch inzwischen wissen, dass bei Baumstumpf das Hirn Fehlzündungen hat sobald er die Chance wittert SOE zu bash0rn. Mal abgesehen davon, das SOE anscheinend im Begriff ist einen Turnaround hinzulegen was die Ausrichtung Qualität/Quantität angeht.
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Skeltem

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Re: News und PR-Blabla
« Antwort #29 am: 12. Juni 2007, 16:36:12 »
Du solltest doch inzwischen wissen, dass bei Baumstumpf das Hirn Fehlzündungen hat sobald er die Chance wittert SOE zu bash0rn. Mal abgesehen davon, das SOE anscheinend im Begriff ist einen Turnaround hinzulegen was die Ausrichtung Qualität/Quantität angeht.

 Mittlerweile bin ich überzeugt davon, dass Stumpfies Gehirn ziemlich gut funktioniert und er hier immer genau das schreibt, was er schreiben will. Polemik halt, um mal zu gucken, was da zurückkommt.

 @SOE: Das hier gelesen? Weil man sich da wohl anmelden muss, hier der Text:

 
Zitat
Sony’s Other Games Division Makes Push in New Direction

By SETH SCHIESEL

Sony has a long and colorful history of failure on the Internet. But there has been a bright spot, one Sony operation — Sony Online Entertainment, based in San Diego — has built a legitimately innovative and successful Internet business.

Think of it as Sony’s other video game operation. The ups and downs of the company’s famous PlayStation division are well known, as it struggles to maintain its dominance in home consoles over Microsoft and Nintendo. But tucked within the relative obscurity of Sony Pictures Digital Entertainment, the online entertainment unit has grown into a profitable business with revenue in the $150 million range (the company does not break out exact results for the division) by creating and publishing a variety of subscription-based online computer games.

The problem is that the company’s first huge hit — EverQuest, released in 1999 — remains its only genuine blockbuster, with around 250,000 users. (The company used to report subscriber figures, but stopped a few years ago.) A competing online game, World of Warcraft, made by Blizzard Entertainment, of Irvine, Calif., has, meanwhile, practically reshaped the game industry by attracting an enormous eight million paying users around the world.

So today, Sony Online intends to unveil its plan to retake leadership in online gaming by unveiling three new games in development. More broadly, the new games represent an attempt to broaden the company in four major ways: diversifying its business model, expanding the demographic profile of its customer base, moving into the console market in addition to making games for PCs and increasing its presence in Asia.

“Right now our revenue is almost all subscriptions,” John Smedley, the unit’s president, said in an interview. “In two years, we would like to see no more than 50 percent of our revenue coming from subscriptions, and five years from now we think less than 10 percent of our revenue will come from subscription sources.”

At the same time, Mr. Smedley said he wanted to diversify his customer base, which is 85 percent male and 32 years old, on average. Women have become the major driver of the casual games business (games like Bejeweled and Bookworm), and Mr. Smedley wants a piece of that action.

“We want to get our average age lower, probably into the low 20s, and I’d really like to see the gender breakdown go to 50-50 or even slightly more women than men, to reflect real life,” he said.

Sony Online’s new direction can perhaps be seen most clearly in a game the company intends to announce today called Free Realms.

In general, Mr. Smedley wants to replace subscriptions with a combination of microtransactions, advertising and what he calls the “velvet rope” approach. All three concepts may come to bear in Free Realms, which the company hopes to release on PCs this coming winter and on the PlayStation 3 next summer.

While the company’s traditional fantasy and science-fiction games have been aimed at a hard-core male audience, Free Realms is basically aimed at children, especially girls. The game will be free to play in general, but will require paid membership for access to special zones and activities (hence the term “velvet rope”). In terms of microtransactions, players will be able to buy virtual in-game items like pets and clothing à la carte. And there may also be advertising inside the game.

To reach out to girls, Mr. Smedley realized he had to hire more women. The creative director and art director on the game are now women.

“I just can’t explain to a 30-year-old single male why 10-year-old girls like horses,” he said. “We were trying to figure out what pets to put into Free Realms and before, the lead designer was a guy and he definitely wanted things that could fight. And when we got more women on the team, it was like ‘No, no, no. We need puppies and horses in there.’ ”

The company also recognizes that among hard-core gamers there is a bit of fatigue with the elves, dwarves and orcs that seem to populate the dozens of fantasy-based online games. So in its first game for the PlayStation 3, called The Agency and due next summer, Sony Online is branching out into a relatively untapped genre for online games: spies and commandos.

“Think of it as ‘24’ meets Counter-Strike meets ‘Alias’ meets James Bond,” Mr. Smedley said.

His boss, Yair Landau, vice chairman of Sony Pictures and president of Sony Pictures Digital Entertainment, said: “We are clearly moving beyond men in tights with broadswords. Women in cocktail dresses and stilettos and men in tuxedos with silencers is a very natural place for Sony Online to be expanding.”

Another natural place for Sony Online to expand is Asia. Online PC gaming (as opposed to consoles plugged into televisions) has become the main form of gaming across Asia outside Japan, especially in China and South Korea. In fact, World of Warcraft has more subscribers in China than in the United States. Sony Online, however, has had practically no presence in Asia, primarily because EverQuest just does not appeal to Asian gaming tastes.

 

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