+- +-

Benutzer

Welcome, Guest.
Please login or register.
 
 
 
Forgot your password?

Autor Thema: Cyberpunk by CD-Project  (Gelesen 16061 mal)

tombs

  • Junior BGame Lead Design Key Manager
  • Global Moderator
  • Boardmonster
  • Beiträge: 4.918
    • Profil anzeigen
Cyberpunk by CD-Project
« am: 02. August 2012, 14:09:09 »
mir ist zwar so, als hätten wir schon mal drüber gelästert gesprochen, aber ich finde den thread gerade nicht.
kurzer interwiew-fetzen mit hellseherischer begleitinterpretation

http://www.rockpapershotgun.com/2012/08/02/to-witcher-cyberpunks-plot-altering-customization/#more-118469


Zitat
This may come as something of a surprise to you, but Cyberpunk looks to be decidedly less witchy than The Witcher. I’m not complaining, either. Geralt’s tale marches in line behind the player’s decisions, but it still definitely belongs to, well, Geralt. CD Projekt’s take on Cyberpunk, then, sounds like a refreshing (and extremely intriguing) change of pace. This time around, you’re shaping your own destiny. With hologram glasses.

CD Projekt community manager Marcin Momot divulged a few details about the still shrouded-in-shadows project in a Q&A blog post:

    “We want to keep the role system from the pen and paper version of Cyberpunk. As opposed to the regular fantasy set-up with mages, warriors and archers, we’re going for something different. In Cyberpunk, each character role will offer a set of special skills that will impact your stats in many different ways. That’s where the challenge kicks in, we want to create a game where character customization will be strongly tied with the plot. Now going from that, we believe that we can make a game where, with many different role choices, you will get a very strong, engaging story, just like it was with The Witcher.”

    “We definitely want to give players way more freedom with customization of the main protagonist then they had with Geralt in The Witcher series. We are planning on letting them change their statistics, equipment, implants and much more.”

Momot also reiterated influences CEO Marcin Iwinski listed when I chatted with him during E3 – for instance, William Gibson, Blade Runner, and Deus Ex. Further, Momot noted that Cyberpunk will do plenty of globetrotting through an “open, living world,” but with Night City as an anchor.

So, all-told, Cyberpunk continues to sound like a much, much more player-driven experience than Witcher. Of course, it’s all still (admittedly promising) talk until we get a real glimpse of CD Projekt’s cybernetically enhanced vision of the future. As for when that’ll happen, CDP’s still simply saying “soon.” Granted, in a studio where it could very well be considered productive use of worktime to devour cyberpunk literature and obsessively watch/read Game of Thrones, that might be a while.

EdHunter

  • Trident Vollmitglied
  • Boardmonster
  • Beiträge: 5.793
    • Profil anzeigen
Re: Cyberpunk by CD-Project
« Antwort #1 am: 11. Januar 2013, 09:27:41 »
.:: tehK.de :: #easilyamused ::.

Baumstumpf

  • Trident Vollmitglied
  • Boardmonster
  • Beiträge: 17.428
    • Profil anzeigen
Re: Cyberpunk by CD-Project
« Antwort #2 am: 11. Januar 2013, 09:48:35 »
Zitat
Inhaltswarnung

Dieses Video ist möglicherweise für einige Nutzer unangemessen.

und nein, ich surfe nicht mit meiner google adresse :P

Baumstumpf

  • Trident Vollmitglied
  • Boardmonster
  • Beiträge: 17.428
    • Profil anzeigen
Re: Cyberpunk by CD-Project
« Antwort #3 am: 11. Januar 2013, 09:52:30 »

Accipiter

  • Trident Vollmitglied
  • Boardmonster
  • Beiträge: 10.422
    • Profil anzeigen
Re: Cyberpunk by CD-Project
« Antwort #4 am: 11. Januar 2013, 10:41:26 »
Also praktisch gesehen ist die Uschi im Kleid eigentlich ne Kollegin vom Enkel von Sam Fisher?

Baumstumpf

  • Trident Vollmitglied
  • Boardmonster
  • Beiträge: 17.428
    • Profil anzeigen
Re: Cyberpunk by CD-Project
« Antwort #5 am: 11. Januar 2013, 12:51:12 »
ich glaube das ist einfach nur ein durchgedrehter junkie, deren erinnerung von der tusse im stol nochmal durchlebt wird, genau so wie die des polizisten, der ebenfalls drin sitzt.

Ronnie Drew

  • Trident Vollmitglied
  • Boardmonster
  • Beiträge: 4.618
  • aka GRANTIG
    • Profil anzeigen
Re: Cyberpunk by CD-Project
« Antwort #6 am: 11. Januar 2013, 13:03:36 »
Ach... Cyberpunk... Shadowrun ohne Elfen und Drachen...

EdHunter

  • Trident Vollmitglied
  • Boardmonster
  • Beiträge: 5.793
    • Profil anzeigen
Re: Cyberpunk by CD-Project
« Antwort #7 am: 11. Januar 2013, 14:57:42 »
ich glaube das ist einfach nur ein durchgedrehter junkie, deren erinnerung von der tusse im stol nochmal durchlebt wird, genau so wie die des polizisten, der ebenfalls drin sitzt.

Ich zitiere mal die Videobeschreibung - da wird der Trailer so ein bißchen in Kontext gesetzt:

Zitat
The teaser shows how the Psycho Squad might acquire a new member.

The Psycho Squad specializes in combating "psychos" -- individuals who overuse implants and substances that boost or otherwise alter the human body.

There comes a point when they overdose on these innovations, and their bodies start to rebel against their biological body parts as well as all things organic around them. Simply put, they start killing people, who they now derisively call "meatbags."

When a psycho goes on the rampage, strange things can happen. There's carnage, and the psycho might be taken down by regular police, but they're not always able to get the job done.

When things spin out of control, they call in MAX-TAC (Maximum Force Tactical Division), popularly called the Psycho Squad.
.:: tehK.de :: #easilyamused ::.

Sky

  • Global Moderator
  • Boardmonster
  • Beiträge: 5.492
  • Drachentöter mit Jetpack
    • Profil anzeigen
Re: Cyberpunk by CD-Project
« Antwort #8 am: 11. Januar 2013, 16:20:06 »
Ach... Cyberpunk... Shadowrun ohne Elfen und Drachen...

Klingt gut. :sabber:
"Yes I did. Absolutely. He was gonna hurt our dog."

Lehnard

  • Tippweltmeister
  • Beiträge: 786
    • Profil anzeigen
    • deviantart
Re: Cyberpunk by CD-Project
« Antwort #9 am: 11. Januar 2013, 19:03:41 »
Ach... Cyberpunk... Shadowrun ohne Elfen und Drachen...

Das war auch genau mein Gedankengang  :mrgreen:
Ne gute Shadowrun Umsetzung fehlt der Computerspielewelt leider wohl auf ewig :/

EdHunter

  • Trident Vollmitglied
  • Boardmonster
  • Beiträge: 5.793
    • Profil anzeigen
Re: Cyberpunk by CD-Project
« Antwort #10 am: 11. Januar 2013, 19:04:53 »
Ne gute Shadowrun Umsetzung fehlt der Computerspielewelt leider wohl auf ewig :/

http://www.kickstarter.com/projects/1613260297/shadowrun-returns
http://www.kickstarter.com/projects/1964352341/shadowrun-online

Das erste von/mit dem Erfinder von Shadowrun, das zweite mit seinem Segen. Ob's gut wird, ist eine andere Frage, aber hoffen darfst Du ;)
.:: tehK.de :: #easilyamused ::.

Ronnie Drew

  • Trident Vollmitglied
  • Boardmonster
  • Beiträge: 4.618
  • aka GRANTIG
    • Profil anzeigen
Re: Cyberpunk by CD-Project
« Antwort #11 am: 11. Januar 2013, 19:15:32 »
Ach... Cyberpunk... Shadowrun ohne Elfen und Drachen...

Das war auch genau mein Gedankengang  :mrgreen:
Ne gute Shadowrun Umsetzung fehlt der Computerspielewelt leider wohl auf ewig :/

Ähm, Cyberpunk war ein eigenes P&P, eben Shadowrun ohne Elfen und Drachen.

Skeltem

  • Administrator
  • Boardmonster
  • Beiträge: 8.845
  • Ich bin zu alt für diesen Scheiß!
    • Profil anzeigen
Re: Cyberpunk by CD-Project
« Antwort #12 am: 11. Januar 2013, 20:46:08 »
IIRC ist Cyberpunk auch älter als Shadowrun.

 Fakeedit: ja, ein Jahr (CP: 1988; SR: 1989)

Baumstumpf

  • Trident Vollmitglied
  • Boardmonster
  • Beiträge: 17.428
    • Profil anzeigen
Re: Cyberpunk by CD-Project
« Antwort #13 am: 12. Januar 2013, 01:42:52 »
omg. im trailer gibt es eine verstrecke nachricht!  :mrgreen:

https://www.the-witcher.de/images/content/cyberpunk_2077_geheime_nachricht_aus_teaser.jpg

demnach soll es ein open world rpg werden. :)

Lehnard

  • Tippweltmeister
  • Beiträge: 786
    • Profil anzeigen
    • deviantart
Re: Cyberpunk by CD-Project
« Antwort #14 am: 12. Januar 2013, 02:53:40 »
Ne gute Shadowrun Umsetzung fehlt der Computerspielewelt leider wohl auf ewig :/

http://www.kickstarter.com/projects/1613260297/shadowrun-returns
http://www.kickstarter.com/projects/1964352341/shadowrun-online

Das erste von/mit dem Erfinder von Shadowrun, das zweite mit seinem Segen. Ob's gut wird, ist eine andere Frage, aber hoffen darfst Du ;)

Oh, danke kannt ich noch garnicht
Ach... Cyberpunk... Shadowrun ohne Elfen und Drachen...

Das war auch genau mein Gedankengang  :mrgreen:
Ne gute Shadowrun Umsetzung fehlt der Computerspielewelt leider wohl auf ewig :/

Ähm, Cyberpunk war ein eigenes P&P, eben Shadowrun ohne Elfen und Drachen.

Ja, weiß ich. Ich mag Shadowrun halt lieber weils halt noch etwas abgedrehter ist.

 

Benutzer Online

112 Gäste, 0 Mitglieder
Powered by EzPortal