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Autor Thema: World of Tanks  (Gelesen 498619 mal)

Grmlz

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Re: World of Tanks
« Antwort #750 am: 12. Mai 2011, 07:33:16 »
Tja, gute teams in wot sind ne seltenheit.
Schade, nervige maps wie campinovka wären viel spaßiger mit halbwegs brauchbaren teams.
Wenn mans schafft die z.b. zu nem 2 minuten rush zu überzeugen gewinnt man campinovka sehr leicht und schnell.

btw, endlich das tank hunter achivement bekommen, hab mich schonn gefragt wieviele tiger ich noch abballern muß.
Die Tiger fahrer tun mir echt leid,die dinger fangen an zu brennen wenn man sie streng anschaut. ::)
« Letzte Änderung: 12. Mai 2011, 07:49:43 von Grmlz »

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Skeltem

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Re: World of Tanks
« Antwort #751 am: 12. Mai 2011, 09:56:35 »
Mal ne blöde Frage: Alle jammern hier über mangelnde Teamfähigkeit. Wie wäre es, wenn IHR, ich meine ja nur, ein ..äh ... Team bilden würdet? Oder geht das in WoT nicht so einfach?

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Re: World of Tanks
« Antwort #752 am: 12. Mai 2011, 10:03:21 »
Ich war gestern leider nicht am Rechner, als jondalar01 (wer war das noch mal?) eingeladen hat. Ansonsten kriegst Du in einem Platoon maximal vier Mann unter, diese müssen zwischen den Matches natürlich warten bis alle tot sind oder die Runde zu Ende ist. Zudem wird der Seite mit einem oder mehreren Platoons beim Balancing ein wenig abgezogen. Das war es aber auch. Ich hätte mal Lust für ein Dreierteam SPGs mit dem A-32 zu scouten ;)

Ronnie Drew

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Re: World of Tanks
« Antwort #753 am: 12. Mai 2011, 10:03:31 »
Man kann maximal 3er Teams bilden, die dann auch sicher zusammen in die Matches ziehen. Und 3/15 ist halt nicht gerade mächtig, um wirklich Einfluss zu haben.
Aber ja, wir hängen im TS rum und machen das zumindest.

Wobei statt Taktik meist geflucht wird.  :whistle1:

Achja, X, gestern habe ich nur meine DoubleXP-Matches durchgezogen und Kumpels das Spiel gezeigt, danach sind wir dann los, also deshalb keine Zeit für Team gehabt.
Hab sogar beide Matches gewonnen und jeweils mit gleichen 22 HP überlebt.
Wie chattet man in WOT eigentlich? Wollte Dir ne Antwort auf die Einladung schicken, aber wusste nicht wie.

Hurz

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Re: World of Tanks
« Antwort #754 am: 12. Mai 2011, 10:22:32 »
Wie chattet man in WOT eigentlich? Wollte Dir ne Antwort auf die Einladung schicken, aber wusste nicht wie.

Rechte Maus auf den Namen in der Freundesliste und dann Start privat Chat oder so.
"Shooter mit Game-Pad spielen ist wie Suppe essen ohne Löffel. Geht auch irgendwie, aber danach ist man versaut." Hurz, 2014

Ronnie Drew

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Re: World of Tanks
« Antwort #755 am: 12. Mai 2011, 10:24:20 »
ich hab noch nicht mal die Option einer Friendlist gefunden, hatte gestern aber auch kaum Zeit, schau's mir heute nochmal an.

Sky

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Re: World of Tanks
« Antwort #756 am: 12. Mai 2011, 11:34:49 »
War das nicht so, dass man nur Teams bilden kann, wenn einer bezahlt?
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Ronnie Drew

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Re: World of Tanks
« Antwort #757 am: 12. Mai 2011, 11:36:49 »
Zumindest X und ich haben Premiumaccount.
« Letzte Änderung: 12. Mai 2011, 15:11:28 von Ronnie Drew »

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Hurz

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Re: World of Tanks
« Antwort #759 am: 12. Mai 2011, 21:10:07 »
Ich verwende den hier (http://forum.worldoftanks.com/index.php?/topic/27334-pogs-contour-icon-2-mod/) da er die Werte der Panzer anzeigt und recht deutlich ist. Gibt eine recht neue Version davon wie ich sehe:

http://forum.worldoftanks.com/index.php?/topic/37408-pogs-icon-mod-4/

Ist aber leider eine Verschlechterung gegenüber der alten Version. Daher empfehle ich derzeit die Version 3.2:

http://pogs.free.fr/WoT/PogS_Contour_3.2.zip
« Letzte Änderung: 12. Mai 2011, 21:20:29 von Hurz »
"Shooter mit Game-Pad spielen ist wie Suppe essen ohne Löffel. Geht auch irgendwie, aber danach ist man versaut." Hurz, 2014

X

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Re: World of Tanks
« Antwort #760 am: 13. Mai 2011, 23:01:28 »
hahaha.
Ok ebend mit einem wirklich miesen matchmaking-fail gestartet, siehe bild unten. Als ich tot war und raus bin, hatten wir noch 4 tanks, die gegner noch 7, u.a. 2 is 3, eine davon auf 4% eine ca 70%. Das gegnerteam hat sich im chat die ganze zeit "unterhalten" wieviel % unsere verbliebenen tanks n0och haben und auf den sieg gefreut. Ich hab das auch als sicheren l00se abgetan und bin raus.
Merke: es gibt immer ein team was noch beschissener spielt als das eigene, das gegnerteam.

Victory!
Battle: Cliff Freitag, 13. Mai 2011 21:42:47
Vehicle: IS
Received Experience: 1.137, credits: 31.378

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Re: World of Tanks
« Antwort #761 am: 17. Mai 2011, 08:48:34 »
World of Tanks v.0.6.3.11 – 0.6.4 patch notes:

Vehicles and balance. General:
- Added new vehicles: premium heavy Lowe and KV-5, KV-13 and Pz38NA, tier 8 SPGs: Object 261, GW-E serie, T-92.
- Fixed hitboxes for the following tanks: IS-7, Jagdpanther, Tiger, Tiger II, VK4502, Ferdinand, Jagdtiger, Panther II, M41, T2 Med.
- Fixed minor inaccuracies in hitboxes of several tanks.- Fixed a number of model and texture bugs.- Added new gun 3d models to the following tanks: VK4502, Ferdinand, Tiger II, Jagdtiger.
- Readjusted visibility parameters of all vehicles while standing still and on the move.
- Readjusted visibility of all guns when firing.
- Readjusted maximum range of fire for all shells.
- Readjusted shell velocity for all shells: fixed errors, improved gameplay balance.
- Introduced detailed damage mechanics for tracks. Reworked durability of tracks and repair time for all vehicles.
- Increased match-making value for tier 9 medium tanks.

Combat mechanics:
- Added extra checkpoints on tank models for more accurate visibility checks.
- Readjusted visibility calculation for multiple bushes if they are within 15m range away from the vehicle.
- Engine now catches fire, if is has received certain fixed amount of damage, which is the same for all vehicles. The purpose is to reduce the ability of low-tier automatic guns to cause engine fire.
- Changed fuel tanks fire mechanics. It catches fire when it is destroyed now. It can’t be put on fire after a regular hit.
- Changed mechanics of "Fill tanks with CO2" equipment, now it increases durability of fuel tank.
- Changed firefighting mechanics: fire strength decreases with each second. The exact value differs from vehicle to vehicle and is multiplied by average crew firefighting skill. As soon as fire strength reaches zero (and the vehicle is not destroyed), the fire is put out.
- Changed effect for credit and gold first aid kits, repair kits and fire extinguishers:
 Credit repair kit will fix 1 chosen damaged module until the end of battle. Gold will repair all currently damaged modules until the end of battle.
You can put both repair kits on the same tank together.
First aid kits work similar to repair kits.
Credit fire extinguisher will extinguish fire immediately after you manually activate it – by pressing its button ingame.
Gold fire extinguisher will automatically extinguish fire 0.5 seconds after tank catches fire and will reduce chance of catching fire by 10%.
- "Extra combat rations", "Case of cola", "Chocolate" consumables are now automatically activated at the beginning of the battle.
- "Removed speed governor" equipment now damages the engine 50% faster.
- Changed damage mechanics for tracks. You can damage tracks if you hit the leading or the rearmost wheel of the tank. It will be much more difficult to detrack it by hitting middle part of the tank.
- Reworked vehicle movement system – stucking at vertical surfaces and map borders is nearly eliminated. Reduced chance of getting stuck in terrain objects.
- Added first version of moving wrecks of destroyed vehicles.
- Fixed hitboxes of several open top SPGs during a minor contact (ramming) with other vehicles
- Fixed the condition of getting “Defender” medal. Now it meets the description requirements.
- Fixed the condition of getting “Reaper” achievement, which wasn’t granted when the tank was destroyed by splash wave or fire.
- Fixed the condition of getting Fadin's Medal which wasn’t granted when the tank was destroyed by splash wave or fire.
- Fixed the discrepancy between arcade and sniper reticle, when the tank is positioned on a slope.

Non-combat mechanics:
- Added the possibility of dismounting nondemountable equipment ("Rammer", "Coated Optics" and other) for 10 gold. To dismount it, click the module and choose “dismount equipment” option at the end of the dropdown list.
- Now when leveling the crew (on an elite tank with marked “Rapid crew training”) – bonus experience received for the crew is given to the least experienced crew member. The estimation is based on the general experience (not on the basis of skills percentage); if several crew members have equal values, the first one is chosen.
 - Added the automated ban system for teamkillers.

Content:
- Added new maps: Mountain Pass and Prairies.
- Visually redesigned Pagorki map, map name changed to Mines.
- Komarin map redesigned from the point of view of gameplay: the amount of bushes is reduced, buildings for cover added to the central island.
 - Corrected a lot of mistakes connected with objects’ disposition, passing ability, getting stuck on most of the maps.
- Corrected borders and skyboxes’ junctions on some maps.
- Fixed full-screen effects on Abbey map.
- For most of the maps the red line marking the edges of the map removed from those places where vehicle is unable to go through (mountains, cliffs, water etc.)
- Reworked base capture circles. Now they reflect the capture radius precisely.
- Fixed/redesigned hitboxes for a large number of small objects.
- Fixed missing objects on Ensk map when rotating the camera.
- Optimized texture sizes for some objects and buildings.
- Added some new pieces to the current track list.
- Fixed some sounds effects for objects.
- Fixed some sounds effects for shots and explosions.

Garage Interface:
- Added the information about the player’s clan to player’s information window.
- Added the possibility to block voice messages from a player both while a battle and in garage.
- Added extra statuses displayed while loading.
Added an option to disable vehicle shaking when shooting/starting/stopping/being hit in a sniper mode. The shaking is enabled on default.
- Added an option to switch off the display track prints.
- Added an option to switch off smoke and mud effects.
- Added advanced voice chat settings: the choice of audio device, connection test and other.
- Fixed the bug with client’s hangup when joining platoon or tank company when voice chat ports are blocked.
- Added the adjustable volume suppression of primary sound effects when using voice chat.
- Added Clan section with its members to the Contacts window.
- Corrected and updated tips displayed when map is loading.
- Corrected the message when changing the engine with installed consumable of a different type (e.g. diesel engine and “105 octane gasoline” consumable).
- Added visual display for “talking” players: training room, platoon and tank company windows, map loading screen.
- Corrected skybox rendering in garage when it takes long to download.
- Added possibility to close consequently opened interface windows by pressing "Esc" button.
- Added “asterix” mark for icons of those vehicles which haven’t received double experience for a day.
- Reworked old and added new pop-up tips for interface elements in garage.
- Fixed vehicle overlapping by the elements of a premium hangar (balcony, ladder).
- Fixed bug with credits counter updating when vehicle comes after the battle.
- Adjusted the change of equipment weight after it has been mounted on a tank in some cases.
- Fixed the display of pre-battle waiting queue if the player has relogged in.
- Fixed the discrepancy in crew family names in additional information window.
- Fixed the “compression” of crew personal data window in some cases.
- Added the display of already researched modules for unresearched vehicle.
- Added the display of the additional statistics for “Mouse Trap” achievement.
- Fixed the display of counter for “Sharpshooter” achievement.
- Fixed the display of counter for “Invincible” achievement in the general statistics.
- Changed default display for tank company and platoon channels of the chat.
- Added new sound effects for some interface elements.
- Fixed a lot of minor interface errors.
- Removed duplicated family names from the respective list.
- Added pop-up hint for nondemountable modules.
- Fixed incorrect resolution of Ensk map at loading screen.

Combat interface:
- Minimap reworked in flash, as well as the rest of UI. Added the display of different tank classes.
- The icon of the player’s tank who has killed several allies turns blue.
- Added in-battle ignore feature. Press Ctrl and RMB click on the player’s nickname to add him to ignore list.
- Added the display of additional markings above the platooned tanks.
- Added option to change markings above the tanks: “show the tank’s icon”, “show the tank’s tier”.
- Added pop-up panel with possible actions when player’s vehicle is destroyed.
- Improved the battle statistics interface (press "Tab" button in battle).
- Improved the in-game help window. (press “F1” button in battle).
- Fixed bug with random appearance of "Panzerwaffe JagdPanther 26%" line in reticle.
- Improved full-screen stretching for battle chat when typing a lot of spaces in it.
- Adjusted sticking of the voice chat button during battle with simultaneously opening the chat window.

System/graphics:
- Fixed the use of graphics settings presets for some old graphic cards.
- Improved auto-detect feature for graphics settings.
- Fixed a lot of rendering errors, increased the efficiency of advanced dynamic shadows.
- Changed memory allocation for 64-bit operation systems, which should solve the problem of memory leak.
- Added the limitation for maximum texture quality for 32-bit configurations with 2GB or less of the address space available.
- Reworked post-effect displayed when player’s vehicle is destroyed.
- Adjusted the display of server reticle in SPG-mode, in some cases its size was displayed incorrectly.
- Adjusted the display of track wheels rotation for large distances and low graphic settings.
- Changed the display of the track prints. For different types of terrain the prints are different.
- Added the protection against client-side changing the colour, brightness and the time of tracer effects.
- Adjusted microfreezes and FPS drops while rendering track prints.
- Fixed some cases with vehicle’s “weird” behavior (vehicle doesn’t move or moves with delays) when the ping is normal and there are no package losses.
- Saving screenshots is performed by means of a different application stream. It will fix hangups when taking screenshots.
- Fixed the display of the player’s vehicle when switching from arcade to sniper mode.
- Adjusted the effect of space “compression” when post-processing is switched on and the camera is rotating sharply.
- Changed the settings of objects’ rendering check-up.

Grmlz

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Re: World of Tanks
« Antwort #762 am: 17. Mai 2011, 10:22:06 »
Na schaun wir mal.
Das spotting system hat mich in der release version generft. Vieleicht bekommen sies mit dem patch besser hin.
Auserdem hoffe ich mal das man jetzt nicht mehr bei jedem zweiten treffer die ketten verliert.

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Hurz

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Re: World of Tanks
« Antwort #763 am: 17. Mai 2011, 12:00:07 »
Bin auch gespannt wie diese (eigentlich kleinen) Änderungen das Spiel ändern - es könnte deutlich zu merken sein. Bisher gibt es aber den Patch noch nicht mal zum herunterladen ... die Wartung wird wohl noch deutlich länger brauchen.
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Kent Brockman

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Re: World of Tanks
« Antwort #764 am: 17. Mai 2011, 13:02:57 »
Na schaun wir mal.
Das spotting system hat mich in der release version generft. Vieleicht bekommen sies mit dem patch besser hin.
Auserdem hoffe ich mal das man jetzt nicht mehr bei jedem zweiten treffer die ketten verliert.

soweit ich das gehört/gelesen habe wird das spotting deutlich verbessert, es wird jetzt nicht nur oben / mitte / unten gecheckt (quasi 3 linien vom eigenen turm zum gegner mit visibility check) sondern vorne und hinten auch. dadurch "springen" ungespottete fahrzeuge nicht vorm felsen hervor wie bisher. ausserdem werden wohl die checks öfter als nur all ~10 sek durchgeführt.

ketten kann man neu angeblich nur noch mit nem schuss auf das vordere bzw hintere rad "abhängen", seitlich wirds kaum noch gehen. bisher hat fast jeder seitliche treffer die ketten abgehängt.

bin auch mal gespannt.


übrigens kann man doch auch companies ersellen? mit den vollen 15 mann und dann gegen andere spielen? oder habe ich das falsch verstanden im tutorial-video?


 

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