+- +-

Benutzer

Welcome, Guest.
Please login or register.
 
 
 
Forgot your password?

Autor Thema: betajournal  (Gelesen 2073 mal)

perry2

  • Trident Vollmitglied
  • Buchstabenmillionär
  • Beiträge: 1.315
  • Ich war hier ...
    • Profil anzeigen
betajournal
« am: 25. März 2008, 09:51:10 »
geklaut von einer anderen seite ...
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Hier eine Kopie der Übersetzung des Beta Journals,aus dem Forum der Gilde DARKSUN.



Übersetzung: AoC Beta Journal - Eintrag #1
« am: Gestern um 19:10:02 »

--------------------------------------------------------------------------------

Ich hab euch den Schinken mal übersetzt, viel Spaß.

-------------------------------------------------------------------------
Durch die Augen Mitra´s: Age of Conan Beta Journal Eintrag #1 (Deutsche Übersetzung: Chimeras - Dark Sun Gilde)

Ich denke ich habe die Zwischensequenz die vor der Charaktererstellung zu sehen ist immer und immerwieder gesehen (in Gameplayvideos usw.), also war ich wirklich nicht aufgeregt deswegen, aber es sozusagen "in Fleisch und Blut" zu sehen war sehr cool. Ganz zu Beginn seht ihr die stygische Sklavengaleere auf der ihr euch befindet, verfolgt von etwas, dass wie ein aquilonisches Kriegsschiff aussieht. Die Sklavengaleere steht unter Feuer (vermutlich auf Befehl von König Conan höchstpersönlich) durch die brennenden Pfeile und Felsbrocken des Kriegsschiffes und so endest du schiffbrüchig auf der Insel Tortage, östlich der Barachischen Inseln und ausserhalb der südlichen Küste von Zingara. Die "Kamera" fliegt durch die Galeere in Richtung der Sklaven die sich, natürlich unter Schmerzen, in die Riemen legen und pausiert um euch vor die erste Auswahlmöglichkeit zu stellen: Männlich oder Weiblich. Um mich nicht ewig mit der Erstellung eines ordentlichen weiblichen Charakters aufzuhalten, entschied ich mich für männlich - wie aus dem Stehgreif konnte ich, natürlich, meine Rasse auswählen und danach die Klasse. Ich hatte mich für einen aquilonischen Waldläufer entschieden, der mit dem ich durch Hyboria reisen werde!

Die Entwickler und Produkmanager beliebten nicht zu scherzen als sie sagten ihr Charaktererstellungsprogramm in Age of Conan wäre "flexibel", ich meine, es verleiht dem Wort "individualisierung" eine ganz neue Bedeutung. Das Charaktererstellungprogramm in Age of Conan prahlt mit etwa 40 Reglern, angefangen mit der Größe deines Charakters, deiner Backenhöhe (die in deinem Gesicht), Backenweite, Kinnlänge, Kinnweite, wie dick oder dünn du deine Arme möchtest (von Ghandi bis Arnie, nur um euch einen Eindruck zu vermitteln), wie dick oder dünn du deine Schenkel möchtest, bishin zur Krümmung deiner Nase. Es war komplett mir überlassen meinen Charakter bagger-gesichtig hässlich oder von den Göttern geformt attraktiv zu machen, aber Schönheit liegt trotz allem im Auge des Betrachters. Ich war zufrieden mit dem Aussehen, dass ich meinem aquilonischen Waldläufer gegeben hatte und so betrat ich das Spiel wo ich mich an der Küste von Tortage angespühlt und von Kalanthes begrüßt wiederfand.

Nicht ganz vertraut mit den Conan Geschichten und ihren Auswüchsen war mein erster Gedanke "Wer zum Teufel ist dieser alte Mann der zu mir spricht als kenne er mich und wüsste was gut für mich ist?" Egal, ist ja nicht so als hätte ich eine Wahl gehabt. Ich gab dem alten Mann nach und nahm seinen Rat an, mich auf den Weg zur Stadt Tortage zu machen und mit einer alten Hexe namens "Nadini" der Seherin zu sprechen weil es wohl wichtig war dies zu tun. Ich gebe ein bisschen Gas, schlage mich zur Stadt Tortage durch, treffe mich mit Nadini und hier beginnt meine Schicksals-Quest. Jeder Archetyp (Magier, Priester, Schurke und Soldat) hat seine eigene einzigartige Schicksals-Questlinie in der Stadt Tortage die ihn an verschiedene Orte führt um wirklich, für den von dir gewählten Archetyp einzigartige Sachen zu machen. Da Waldläufer Teil des Schurkenarchetypen sind, würde ich der Schurken Schicksals-Questlinie folgen. Mein Waldläufer hatte einen "Trainer" mit dem er sprechen konnte, jemand der während meiner Zeit in Tortage in regelmäßigem Kontakt zu mir stünde um mir zu helfen meine Erinnerung und die Fähigkeiten wiederzuerlangen die ich brauche um eine "tanzende Todesmaschiene" zu werden.

Es herrscht Unruhe in Tortage und die Stadt steht am Rande des Zusammenbruchs als sich die Einheimischen, durch einen mit eiserner Hand regierenden Anführer - Strom (offensichtlich ein knallharter Kerl) unterdrückt und blockiert wiederfinden. Man lernt recht viel darüber wie korrupt und zwielichtig die Stadt Tortage unter Strom´s Herrschaft geworden ist und dass hier größere Mächte am Werk sind, und es scheint dass ich, ein bescheidener Galeerensklave mit ein bisschen was an Vergangenheit, anscheinend darin verwickelt bin.

Nach betreten der Außenbezirke von Tortage und erreichen von Level fünf wurde ich mit meinem ersten Kombomove belohnt und zum Zeitpunkt als ich Tortage abgeschlossen hatte nannte ich acht Kombos mein eigen, jede mit ihrer eigenen, sehr ausgeprägten und brutalen Animation. Ich entschied meine erste Kombo an einem widerlichen Pikten (sie bewohnen die acheronischen Ruinen gleich ausserhalb der Stadt Tortage und entlang der Außenbezirke der Stadt) auszuprobieren und wahrhaftig, er wusste nicht wie ihm geschah. Erst spielte ich mit ihm indem ich die Richtungsattacken dort benutzte wo die Schildanzeige nicht aktiv war und als ich sah, dass seine Gesundheit niedrig genug war ließ ich meinen "Brutalen Ansturm" los. Alles was ich tun musste war das Kombosymbol zu drücken und den Richtungstasten zu folgen die auf meiner Kampfanzeige aufleuchteten um die Kombo auszuführen. Zu meinem Entzücken hatte ich nicht nur erfolgreich die Kombo durchgezogen sondern schaffte es auch noch dabei einen Fatality auszuführen; Ein sauberer Schnitt trennte den Kopf des Pikten von dem verbleibenden blutigen Stumpf, sein Körper langsam zu Boden fallend spritzte sein Blut auf meinen Bildschirm und aus des Pikten´s Nacken. Wie mörderisch entzückend! Als wäre die Befriedigung einer ausgeführten Kombo nicht genug fiel mir ebenfalls auf, dass der Fatality mir einen temporären Schadens- und Ausdauerregenerations Buff gewährte. Er hielt lang genug an um einen Unterschied beim Damageoutput festzustellen und in diesem Level war in folge dessen genug Zeit das Stamina komplett wiederaufzufüllen. Ich denke die Idee dahinter war den Fatality Buff kurz und lohnend genug zu machen um einem eine Art Anreiz zu geben noch einen Fatalitymove auszuführen. Sicher, kritische Treffer kamen vor, aber der Fatalitymove war etwas besonderes; er ließ mich ein "Oh yeah!" in einem Anfall von Fröhlichkeit äußern.

Soweit es das Kampfsystem angeht, fühlt es sich "natürlich" an, und meiner ehrlichen Meinung nach sollte niemand Probleme haben sich daran zu gewöhnen, aber das ist etwas, dass ich in einem andren Journaleintrag detaillierter ausführen werde.

Bisher habe ich immer nur über Funcoms Erzählstil in ihren Rollenspielen gelesen und nur in Gameplayvideos etc. NPC Dialoge in aktion gesehen, aber ich muss sagen ich war wirklich ziemlich beeindruckt (und um ehrlich zu sein ziemlich überrascht) wie einen die NPC Dialoge und Interaktion in das dunkle, schmutzige und geheimnisvolle hyborische Zeitalter zieht. Bevor ich es selbst erlebt hatte, dachte ich, "Jaja, das wird einfach dein normales 'rede mit NPC und hol dein Quest'" genau wie in andren MMOs, aber die NPC Interaktion und Dialoge versetzten mich in meine Singleplayer RPG Tage zurück, als ich 'Star Wars: Knights of the Old Republic' spielte oder die Sierra Adventures nach denen ich süchtig war wie z.b. die 'Gabriel Knight' Serie. Was Funcom mir gab war die Möglichkeit beim interagieren mit NPCs 'In Character' zu sein, mit andren Worten "Rollenspiel" zu betreiben, oder einfach die Dialogoption auszuwählen die zu mir passt oder mit der ich mich anfreunden kann. Funcom beehrt das MMO Genre mit seinem filmischen Erzählstil, und irgendwas sagt mir dass er jetzt hier ist um zu bleiben. Als ich mich mit Casilda (die "Dame der Nacht" die du an den Küsten von Tortage rettest) im "zum dreckigen Köter" traf, bot sie mir diese "besondre" Belohnung an, aber nur weil ich konnte, fragte ich sie einfach nach einem Bier als wollte ich sagen "Hol mir ein Bier, Hure!" Ihre Reaktion darauf amüsierte mich ziemlich da ich sicher nicht der einzige Kerl auf der Welt bin der so eine Reaktion kennt. Im Wesentlichen sagt sie etwas wie "Ich werf mich dir an den Hals und alles woran du denken kannst ist Bier?" Was soll ich sagen? Ich befinde mich in einem tropischen Klima und ich hab den ganzen Nachmittag Pikten und Fledermausdämonen erschlagen, um es deutlich zu machen, Weib, es ist ein schwer verdienter Durst! Natürlich will ich Bier!

Bei den Quests die ich abgeschlossen hatte die nicht aus dem töten eines bestimmten Mobtyps oder dem sammeln von Gegenständen bestanden, ging ich durch ein Wechselbad der Reaktionen und Gefühle über sie. Es gab Quests die mich durchaus buchstäblich laut zum lachen brachten und solche die mich denken ließen, "Alter, WTF?!?" Eine Quest in Tortage die besonders hervorstach war die Quest mit Namen "The Den of No Return".

"The Den of No Return" war von besonders grausiger Natur. Laranga, Captain des "Red Hand" Regimes in Tortage, sandte mich aus das Verschwinden einiger "wichtiger Leute" (und mit wichtig meine ich nicht die Snobs der Reichen) auf dem benachbarten White Sands Eiland zu untersuchen. Laranga erzählte mir er habe den Verdacht dass Strom (jap, der Kerl schonwieder) sich dieser vermissten Leute irgendwie entledigte. Also ging ich, nachdem ich ein wenig rumgeschnüffelt und mit dem örtlichen Mitrapriester gesprochen hatte um seine Weisheit in dieser Angelegenheit zu befragen, zum White Sands Eiland um diese Hütte bei deren betreten die Leute zuletzt gesehn wurden zu untersuchen. Beim betreten wurde offensichtlich was diesen "vermissten" Leuten zugestoßen war. Wenn du dir die Monsterpflanze im Film "Der kleine Horrorladen" vorstellen kannst, nur mit mehr Mündern zu füttern und über drei Stockwerke der Hütte gewachsen, naja, ich bin sicher ihr könnt euch inzwischen ein Bild davon machen. Am Ende der Mission dachte ich "Dieser Strom muss sterben!" aber gleichzeitig ging es mehr in die Richtung "Hey, selbst wenn ich ein mieser H****sohn wäre, ich glaub nichtmal ich könnte mir so fiese Arten ausdenken meine Feinde leiden zu lassen; Das is sowas von cool!"

Am Ende dieser Quest fühlte ich mich als hätte ich etwas über diese raue Welt von Hyboria dazugelernt. Während reich an Landstrichen und Architektur, ist das was wirklich dahinter steckt eine grausame, raue, nachtragende Welt, nichts für Ängstliche, gelinde gesagt. Daher ist die Stadt Tortage für mich der Weckruf den wir sicher alle brauchen werden bevor wir die große Welt von Hyboria betreten. Tortage lieferte mir einen Vorgeschmack auf das was noch kommt, und ich wäre besser bereit dafür.

Es gab mehr als genug Quests in Tortage um mich durchzubringen, abgebrüht und bereit für die nächste Etappe, und genug übrig um mich noch eine Weile länger zu beschäftigen und vielleicht noch ein wenig selbstsicherer in die größeren Teile von Hyboria zu ziehen, falls ich noch Bedenken deswegen haben sollte. Meiner Schätzung nach gibt es genug Content (was Quests angeht) um einen mindestens auf Level 21 oder 22 zu bringen falls man sich entscheidet jede einzelne Quest abzuschließen die Tortage zu bieten hat. Ich benötigte für die Quests die ich zwischen Anfang und Ende von Tortage abgeschlossen hatte nur ungefähr acht Stunden Spielzeit und ich glaube ich hätte zumindest doppelt soviel damit verbringen können wenn ich mich entschieden hätte ein paar Quests mehr anzunehmen und nicht den Großteil des Dialogs zu überspringen. Ja, ich bin teilweise durchgerushed, ich gebs zu, aber nur weil ich begierig war zu sehen was als nächstes kam.

Die Quests sind gut designed und extrem gut geschrieben, indem sie dir das Gefühl geben Teil von etwas Großem zu sein und, als ein Spieler, bleibt man zurück mit einem Gefühl als wäre es wirklich von Bedeutung was mit den Charakteren geschieht mit denen du als Folge deiner eigenen Handlungen interagierst. Als in Tortage alles vorbei war wollte ich wirklich zurück und wissen wie sich die Dinge geändert haben nachdem sich der Sturm gelegt hatte. Wenn du zu den Leuten gehörst die Questdialoge usw. überspringen dann ohrfeige dich jetzt selbst fürs bloße in Erwägung ziehen das in Age of Conan zu tun. Es wäre eine riesen Beleidigung gegenüber den Questdesignern durch die Dialogoptionen etc zu rushen besonders in betracht der Masse an Nachforschungen und Überlegungen die ins schreiben dieser Quests geflossen sind. Als Spieler in diesem Geflecht aus Drama und Abenteuer, fühlte es sich wahrhaftig so an als hätte ich im Alleingang die Fäden dieser epischen Geschichte gezogen und sie Stück für Stück enträtselt.

Ich werde diesen Journaleintrag hier abschließen, aber ich beende ihn indem ich sage das Tortage, soweit es "Noob Zonen" betrifft, vermutlich die beste Einführung in ein MMO ist und ich benutze das Wort "beste" nicht leichtfertig oder vorschnell; Ich meine es so! Das ist mein persönlicher Eindruck, indessen lies mich aber die ganze Erfahrung zu dem Schluss kommen, "Wenn so eine 'Noob Zone' aussieht, kann ich nur erahnen was der Rest des Spiels für mich bereit hält".

Wie auch immer, wenn du rausfinden möchtest worüber ich das nächste mal Journal führe, wirst du immer und immerwieder einen Blick auf AoC bei WarCry werfen müssen, denn in zwei Wochen sind wir zurück mit der regulären Ausgabe von Mitra´s Method.

Bis in 14 Tagen, das war Stephen "weezer" Spiteri,

Out.
-------------------------------------------------------------------------

---------------------------------------------------------------------------------------
Star Citizen Referral Programm  :  STAR-JTC2-H2PM
---------------------------------------------------------------------------------------

kulturpessimist

  • Quasselstar
  • Beiträge: 691
  • Metaviewer
    • Profil anzeigen
Re: betajournal
« Antwort #1 am: 25. März 2008, 11:57:42 »
Hier mal eine richte Betareview, die spiegelt den derzeitigen Stand etwas besser wieder. Ich habs nicht übersetzt - wer kein Englisch kann kanns ja mal versuchen...

Hoffe es gibt keinen Ärger weil das hier frei zugänglich ist....


Greetings.

I'm back for my one last and final beta review.  This will be highly based on opinion, which is built on many facts which I've provided to you guys over the last 3 or so months.  I'll try to touch up on as many topics as I can think of.

Ok, let me get started.  What is AoC?  It is a game that isn't going to be what 90% fans expect it to be.  Is that good or bad? It's both. Is it going to be a fun game, you can count on it.  Is it going to be WoW killer?  Not even close.  Will it be a success? Hell yeah!  Will it be the game that you expected 2 years ago? Nope, not at all. 

I was in the first wave of veterans that got invited, and game has changed a lot since that time.  They have fixed gazillion of all sorts of bugs.  Now, of course, not all of them are fixed, and they will not all be fixed by the launch date.  Also all of the features are still not in (spellweaving, master/student system, bounty system etc etc).  Will all the features be in by launch? I don't think so.

New in AoC?

What's new in AoC?  Not much, not much at all.  One could say that nakedness of the game is new, with boobies and sexually teamed stories/quests every now and again. And of course one truly new feature that I have not experianced in any other mmo, not eve close, are AoC's fatalities.  One could also argue that mounted combat is new in MMO world, but honestly even if mounted combat is 100% new, it's greatly underdeveloped feature in AoC.  It sounds great on paper "the faster you go more dmg you do!!" pwnage!!" is overstatement.  Counter to that statement would be I can do one combo (doesn't have to be a combo, just few hits) and sit there for 10 seconds while you come around with your speedy horse and do your thing, and I will still do more dmg than you did.  The most effective mounted combat would be kiting with a nuker class, it works well, but I'm pretty sure it wasn't intended that way.  2nd most effective method in mounted combat would be constantly pressing "2" so your horse keeps kicking your oponent, which is not fun, on top of the fact that fighting unmounted you would do 3 times (or more) more dmg.  All that "ride as fast as you can and cut your enemy" is, right now, complete bullshit.  It simply takes too much time to execute it for the amount of dmg that it deals.

Combat System

Now, I know what you are thinking.  COMBAT SYSTEM!! "What's wrong with you, you forgot to mention combat system!!".  Well, I didn't forget, it simply isn't on my "new mmo feature" list.  Honestly I don't find AoC combat to be very different from the rest of the mmos out there.  Instead of pressing "1" to exectue your skill in WoW, you simply press "1" + "2" to execute that same skill in AoC.  Is it a fun system?  I LOVE IT!!  Could it be better?  It could have been (and maybe will be) SO MUCH BETTER.  It's easy, it allows for some strategy, it feels good, but it's not new.  Since I got banned sometimes last week, I've heard that new combo system is in place and I'm hearing good things about it.  So keep that in mind.  I would really appreaciate if IeU or one of the other AoC leakers could shine some light on the changes to the combo/combat system that were implemented last week. 

AoC's Combat system can hardly be called "real time combat system", because there isn't much "real time" about it.  If you start a combo and enemy runs away before you finish it, you will still hit the mob even if it's well out of your reach, that just isn't "real time" combat.  I don't mind it though, but I do find it misadvertised.  Depending on how macros work, AoC's combat system could further be dumbed down if it's possible to macro combos.  One feature about their combat system that I think everybody will love is melee cone based attacks/swings.  You don't need to have a target to hit a mob, this is one feature that makes AoC's combat system as good as it is.  There are some inconsistancies however, your 6 inch dagger has a cone as wide as your 2-handed sword.  The only difference is that 2-handed sword will reach "further" (not wider), so you can hit a mob that is closely behind the first mob.  With that said, this "hit where you swing" is also not new, there are some even better system out there already.

Ranged combat?

 I don't even want to get into it.  I don't like it, and that's just me.  Some people love it, some find it OK, but I almost hate it, just as I hate ranged combat in most of the rest of the mmos out there.  They are on the right track in few aspects of ranged combat, but overall I disagree with the general direction where they are going.  I like the fact that they have made first person mode feel a lot more natural like the rest of the FPS games, but it still feels somehow awkward, to me.

Magic combat system is...well, not lame, just replica of every other mmo out there.  Spellweaving is not in, and for some reason I don't think we'll be seeing it at launch, if ever.  One specific point where Funcom pisses me off is their misadvertisement of magic combat system.  You've probably read it hundreads of times in many articles/interviews where Gaute or Athelan or whoever talks about "cone" based magic attacks.  They would go on and on and on about "cone" spells, when in truth cone spells make 10% or less of used spells.  Aside from heals, you use cone-type of spells so rarely that you could esily go on w/out ever using them.  Then when you bring this up on beta forums, they have guts to tell you "well, we said that there are cone based spells, not that all of them are", but I'll point out again they keep talking and advertising cone based spells in interviews/articles.  Their misadvertisement of ranged combat and magic combat is why I started leaking.

Guild Cities and Battlekeeps 
Sadly, I did not stay in beta long enough for my guild to get our own Guild city going.  I've seen some land taken by other guilds, with few structures, but I really can not comment on how it all works.  I'm pretty excited about this feature, and I feel that Funcom will deliver here.  I've seen dev guild city, work in progress, and it looked pretty damn inspiring and big.  I expected them to be much smaller.  Battlekeeps are not in.  Guild cities and battlekeeps is where AoC can shine and outshine the rest of the games out there.  That said, they will have hard time beating DAoC and Shadowbane, and I honestly think WAR's RVR will kick AoC's sieges in the ass.  These are the two features that will make or break the game, and I mean that both of them have to be great for AoC to be a big hit.  I'll point out again that there is nothing new here as well.


Quests
Well, many beta testers don't like where they are headed with quests.  I on the other hand love it.  This is the first MMO that I've played where quest rewards make it worhwhile doing them.  On top of that, many quests don't feel like they are grind, even if they are.  On bad bad thing about all of this, is that exp from quests is so good that you would have to be a dumb ass not to do them and grind instead.  You can progress way faster if you do quests.  I wish they would change it a bit, upp mob exp or reduce quest exp rewards.  This is especially true after lvl 40 and up.  For example, the last quest in Field Of The Dead offers I believe 36000 exp reward, while mobs of your own lvl would give you ~600 (facts could be wrong, I'm digging from my memory here).  I found lvling from 50-80 to be faster than from 20-50, because of the amount of exp that quests give you.

Quailty of quests ranges from piss poor to fucking aweseome, excuse my french.  You really get to know quest NPCs when doing quests for them, assuming you read the dialog.  After about lvl 35, quality of quests starts dropping, and by at lvl 50, there are hardly any interesting or inovative quests.  I'm pretty sure this will be improved by launch. 

One thing that I would change about quests is mix up dialogue options.  Currently, first option almost always (if not always) means "yes, I accept your quest".  So most people would just keep clicking the first option (or pressing 1) until they get the quest, w/out reading or knowing what the hell they just accepted.  They then look at their map and see where the quest marker is (GPS style pin-point exact location of where you need to go) and head there to do the quest, while still not knowing what exactly they need to do.  You can basically complete the quest w/out knowing how you did it(sometimes you get multiple quests in one small area, so killing/collecting stuff helps you complete objectives towards the quests, but you do not necessarely have to know what's needed for what quest), or what it was about or what the story behind it was.  That said, there is always a story behind all quests, some extremely funny, some sad, some lame.  Most are not lame.  Now, if they did one simple change to quest dialog options, so that 1st choice does not always equal "yes", if it was random, people would be somewhat forced to read at least a little, thus making their gaming experiance that much better.


Lore, Game Setting and general atmosphere

I tell you, I love general feeling of the game, the atmosphere is tense yet pleasant.  How lore accurate is it?  Not very.  Could it have been more true to lore? Absolutely!  Is it still good enough?  Yup, in my book it passes.  I think Funcom has captured feel of "hyboria" pretty damn well, from graphics, to general mood of the game to music.  It just feels like Hyboria.  Of course there are some things that really break any and all lore laws, and which could have been 100% avoided, but all in all I think they found a good balance when it comes to lore.

Graphics and Performance

Visually, game just looks stunning.  It's semi-photo-realistic in many cases.  I love all of it, from character designs to structures and environment and most of the spells.  Now performance, I think they are doing outstanding job.  I run this on low low low end hardware, as low as GeForce 6200, with 64MB video memory, and up to 256MB shared memory.  When I used the lowest settings possible and the lowest resolution, I could run the game 10-15 FPS.  That's way back in October.  Funcom has come a long way in performance department, but it still has lengthy path to go.  I think by the time they launch, they will iron out their performance well enough that low-end machines will be able to handle low to med settings.  However, to get highest settings up and running, one will need one moster PC machine.  I'm still curious how well will they handle massive pvp with 100s of people killing one another.  Honestly I'm a bit worried, because for instance Tortage (as one of the busiest cities), can sometimes be unbarable to play due to perfornace/lag/whatever during the peak hours.  That said, I have high hopes that this will be well improved by May 20th and beyond.


World Design

Oh yeah, this subject again.  I think Funcom made some very poor choices, very poor.  I'm not going to even go into all the "zenes are too linear" argument, but I'm gonna concentrate on less discussed points of world design.  For one, I hate their mob placement, throught the game, I outright hate it and it makes absolutely no sense.  Also, mob density + respawn rate sucks in a lot of zones.  Let me back up a little to mob placement.  There are two things at are outright out of place/wrong with the way mobs are placed.  1. AoC devs thought that it would make more sense to place most of the mobs around pathways/roads, instead of placing them deeper inside the zone.  It absolutely makes no sense for me to cut straight through the desert/wood and encounter A LOT LESS mobs than  I would encounter if I used the main road/path.  I'm sorry, but I don't see how this makes any sense and I hope it gets reworked by launch.  2. Cramped mobs.  This is extremely extremely bad in some zones.  I think Eiglopean(sp?) Mountains is the worst example of this.  At one spot in EM, there is a thorn down structure of sorts.  Imagine a rectangle, divided in two.  In one half there are humanoid NPCs (Vanir?), and in other half are wild apes.  Density of both mobs areas (rooms) is just stupid, they are on top of one another, yet outside of the stricture there are no mobs (keep in mind that this is torn down structures, with tallest wall being shoulder high, and angle high in some places, I don't see why mobs wouldn't roam outside of this structure, or why is there so many of them in the rooms.  Now, the worst part is, the wall that divides these two rooms is knee-high at most!!  You are telling me that a wild ape or human can not jump over a knee-high (sometimes lower) wall?  Also, in EM for example, Pcitish camp full of canibal picts is within spitting distance of the main village!  That just doesn't feel realistic and it looks silly.

2nd problem that AoC has is loading screens.  First of all, I've only played WoW for about 4 months when it first came out, and that is the only MMO which I've played that has real seemless world.  Point being that I'm used to zones and non-seemless world.  CoH/V is one of my favorite games, and there is small million of instances in that game.  So what's different about AoC?  Simple, it takes way too long to load, and each loading screen will potencially decrease your performance dramatically (hopefully this will be fixed by launch).  I can load CoH/V zone in 5 - 7 secs (less if I've been there before), but it takes 35 - 90 secs (usually around 50 secs) to load AoC zone on the same system.  There is also great amount of instances in AoC, some which make no sense.  For example, in tortage you get a quest from a drunken pirate to go inside of hi house and do whatever.  The house is right there next to him.  You enter his house and you are hit with loading screen, wait 30 secs, it loads, you talk to whoever/take whatever in 10 secs, and than you head back, you are hit with another 50 seconds loading screen.  And after you get back into Tortage, you get corrupt chess-board looking textures because of the memory leak. That's just poor design.  They could have at least pre-loaded all houses with the zone (like they did with Thirsty Dogg Inn).  That's just one example, and very annoying.  Hopefully they will fix some of this by launch, but I'm not gonna hold my breath for it.

3rd I hate the fact that I can't go up 45 degreez hill (number might not be correct, but to a naked eye I'm restricted of climbing/walking up the hill which would not present the slightest problem in real life, it just doesn't feel natureal).


AI
In my opinion, less than standard, at least movement AI.  They really need to implement jumping and real flying for the mobs, I could leave w/out swimming for them lol.  To this day I think CoH has the most advanced AI of all MMOs out there and I can not see a reason why AoC could not implement AI that is at least as smart as CoH's.  That said, just don't buy into their bullshit story about avanced AI, and you will not be disapointed.  Simply expect "just another game" when it comes to AI.  I hope they can improve this, but so far it I dont' have much hope for that.

Final Words

Well, if you head into world of Hyboria with what I said in mind, you wont be let down, you might however find yourself excited and surprised in some of the aspects that I mentioned which Funcom has greatly improved.  Even if things stay as is, AoC is one kick ass game to play.  It's really fun.  Although AoC is advertised as, and actually is, solo friendly game, everything is balanced and factored for group play.  My advice is to team up as much as you can, when playing in team it's like playing entirelly different game, 10 times more fun game.  That's not to say that soloing is not fun, but teaming up is absolutely brilliant in AoC.  AoC is still in danger of being a failed game, and in my opinion this is highly dependant on 2 features, guild towns and battlekeeps, and overal pvp balance.  Wait and see, but I'm highly optimistic.  I'm probably going to pre-order (regular version). 

All the best,
f0x

Gray

  • Emotionaler Hobgoblin
  • Boardmonster
  • Beiträge: 3.824
  • personal text.. hmmm
    • Profil anzeigen
Re: betajournal
« Antwort #2 am: 25. März 2008, 15:19:54 »
perry, hast evtl. mal den link zum englischen original? ich kann mir das auf deutsch irgendwie ned antun. ;)



 

Benutzer Online

103 Gäste, 0 Mitglieder
Powered by EzPortal