Außerdem lässt mich mein Schaf nicht mehr ran
Man braucht zum Spielen aber auf jeden Fall die 3.5er DnD Corebooks (Players Handbook, Dungeon Master Handbook und Monster Manual).
Die meisten Verlage haben ausserdem den Support für ihre Kampagnen eingestellt (z.B. Iron Kingdoms, bei Pathfinder weiss ich es nicht), um dann eine neue Version für die 4. Edition rauszubringe, da von dem Wizard halt kein Support für 3.5 mehr zu erwarten ist.
In combat, each injury is tracked individually, rather than subtracting from a pool of Hit Points or Life Points. More serious injuries introduce the risk of a character being knocked unconscious from shock, being instantly killed, or (optionally) losing a limb. A character may also be killed or knocked unconscious by blood loss or a combination of lesser injuries. Unhealed injuries penalize a characters actions, including combat actions, reducing their overall effectiveness. Each injury heals at a different rate, depending on its severity, and open wounds have the potential to become infected, slowing healing and possibly causing death. Permanent injuries- either in the form of amputated or otherwise lost limbs- or attribute penalties caused by poorly-healed injuries are also a possibility. The combat and injury system is quite lethal, compared to many roleplaying systems. Even for veteran characters, combat with a skilled opponent or a sneak attack by an opponent armed with a modest weapon can lead to death in a single strike; an unarmed blow to the neck or a bowshot to the eye can be fatal.
Du hast zwar Ronnie gefragt, aber ich beiße mal. Für mich (als SL) zählt, dass die Regeln nicht im Vordergrund stehen, sondern meine Geschichte. Sprich: kaum Diskussionen um irgendwelche Tabellen auf Seite 456 des DMG im Gegensatz zu Seite 346 des SHX bla. Ich bin bekennender Storyteller-Fan, auch wenn, z.B. bei Exalted, Sehnenscheideentzündungen durch die schiere Masse an W10 drohen.
Wenns nur darum ginge, dass alle umfallen wie die fliegen, könnte man Call of Cthulhu spielen.